ترب به انجمن تجارت الکترونیک تهران پیوست

پلتفرم ترب، یکی از پلتفرم‌های مقایسه قیمت در ایران،‌ عضو انجمن تجارت الکترونیک تهران شد.

علی بابایی مدیرعامل این شرکت با بیان اینکه ترب تلاش می‌کند تا فرآیند خرید آنلاین را برای کاربران ساده‌تر و شفاف‌تر کند و به آنها این امکان را بدهد که با مقایسه قیمت و مشخصات محصولات از فروشگاه‌های متعدد، بهترین انتخاب را داشته باشند، بیان کرد: کسب و کار ترب فعالیت خود را در سال ۱۳۹۳ آغاز کرد. این پلتفرم به عنوان یک موتور جستجوی خرید آنلاین ایجاد شد و هدف آن مقایسه شفاف قیمت‌های مختلف محصولات در فروشگاه‌های اینترنتی بود. ترب توسط چندین دانشجوی دانشگاه شریف راه‌اندازی شد و در سال ۱۳۹۵ با ثبت شرکت «فن‌گستران پیشرو بازار»، به‌صورت رسمی توسعه یافت.

او با اشاره به اینکه در حال حاضر، ترب یکی از پلتفرم‌های مقایسه قیمت در ایران است که میلیون‌ها محصول از بیش از ۱۰۰,۰۰۰ فروشگاه اینترنتی معتبر را در دیتابیس خود جمع‌آوری کرده است، تصریح کرد: این کسب و کار، موفق به ایجاد شغل‌های مستقیم و غیرمستقیم شده و اکنون بیش از ۱۰۰ نفر به‌صورت مستقیم در ترب مشغول به کار هستند. همچنین از طریق اتصال فروشگاه‌های مختلف به این پلتفرم، فرصت‌های شغلی غیرمستقیم بسیاری نیز فراهم شده است

مدیرعامل ترب با تاکید بر اینکه این پلتفرم، به عنوان یک موتور جستجوی خرید آنلاین، می‌تواند از طریق هم‌افزایی با سایر اعضای انجمن، نوآوری‌ها و رشد قابل‌توجهی را تجربه کند، اضافه کرد: با همکاری با پلتفرم‌های تحلیل داده و شرکت‌های تکنولوژی عضو انجمن، ترب می‌تواند الگوریتم‌های جستجوی خود را بهینه کرده و تجربه مشتری را بهبود بخشد. هم‌چنین با ادغام خدمات لجستیکی، افزایش دامنه محصولات، بهبود تبلیغات و بازاریابی و افزایش رقابت و شفافیت بازار، می‌توان به این هم‌افزایی‌ها قوت بخشید.

بابایی در خصوص فعالیت صنفی نیز اظهار کرد: در ترب و کسب‌وکارهای مشابه، کار و رفتار صنفی به مجموعه‌ای از اصول و قوانین مرتبط با نحوه فعالیت و رقابت بین کسب‌وکارها در یک صنعت خاص اشاره دارد. این اصول معمولاً برای ایجاد یک محیط شفاف، منصفانه و منظم در بازار تنظیم می‌شوند. در ترب، که به عنوان یک پلتفرم مقایسه قیمت‌ها فعالیت می‌کند، رعایت این اصول به معنای پایبندی به شفافیت قیمت‌گذاری، رقابت منصفانه، و ارائه اطلاعات دقیق به مشتریان است. به بیان دیگر معنای کار صنفی برای ترب، شفافیت و صداقت، رقابت سالم و رعایت قوانین و مقررات صنفی است.

او با تاکید بر اینکه ترب می‌تواند از همکاری با انجمن تجارت الکترونیک تهران به عنوان یک فرصت جهت تبادل تجربیات و گسترش شبکه‌سازی با سایر اعضای فعال در حوزه تجارت الکترونیک یاد کند، تصریح کرد: انجمن به عنوان بستری برای ارائه راهکارهای قانونی و تسهیل تبادلات تجاری در بستر الکترونیک، نقش حمایتی موثری برای اعضای خود، ایفا کرده است. هم‌چنین تسهیل دسترسی به اطلاعات، مشاوره‌های تخصصی و حمایت از کسب‌وکارهای نوپا، از نقاط قوت انجمن محسوب می‌شود.

*
*
*