برگزاری نشست کمیسیون تامین مالی و سرمایه گذاری با موضوع انتشار اوراق مرابحه

نشست کمیسیون تامین مالی و سرمایه گذاری با موضوع انتشار اوراق مرابحه، برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن تجارت الکترونیک تهران،‌ کمیسیون تامین مالی و سرمایه گذاری انجمن تجارت الکترونیک تهران با همکاری شرکت مشاور سرمایه‌گذاری ترنج، نشستی را با موضوع انتتشار اوراق مرابحه برگزار کرد. در این جلسه که با حضور  فریبا شاکریان مدیر عرضه و پذیرش شرکت مشاور سرمایه‌گذاری ترنج، سید حمیدرضا خوش مو و علیرضا قاسمی، به عنوان رئیس و نایب رئیس کمیسیون تامین مالی و سرمایه‌گذاری انجمن تجارت الکترونیک تهران، اعضای انجمن و شماری از نمایندگان شرکت‌های جدید، بر پا شده بود، روش‌های نوین تامین مالی و خلاصه‌ای از ابزارهای مالی فعال در بازار سرمایه و بازار بدهی ایران بررسی شد.

با توجه به افزایش نرخ ارز و همچنین بالارفتن کارمزد تسهیلات بانکی به تبع افزایش سود سپرده‌های بانکی از سوی بانک مرکزی، هزینه تامین مالی برای اکثریت شرکت‌های فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال را بالا برده است. ظرفیت‌های مربوط به انتشار اوراق و همچنین جذابیت آنها به دلیل بلندمدت بودن و تسویه اصل بدهی در سررسید، می‌تواند برای پیشبرد طرح‌های سرمایه‌گذاری و توسعه‌ای شرکت‌ها مفید باشد.

امکان استفاده از دارایی‌های نامشهود برای اولین بار جهت انتشار اوراق مرابحه و تنوع بخشی در تضامین، توسط سازمان بورس و فرابورس ایران، با توجه به آخرین دستورالعمل‌های جاری در بازار سرمایه سبب شده است تامین مالی از این طریق، جایگزین مناسبی برای تسهیلات بانکی باشد. برگزاری این گونه نشست‌ها در راستای آگاهی بخشی اعضای انجمن در خصوص ارائه راهکار برای روش‌های تامین مالی و سرمایه‌گذاری و استفاده از ظرفیت‌های قانون جهش تولید دانش بنیان در سال 1402  ادامه خواهد داشت.

*
*
*