مدیرعامل هومکا با بیان اینکه حتی در شرایط محدودیت، تلاش شده بیماران در اولویت همچنان خدمات دریافت کنند، گفت: اگر کسبوکارها در دل بحران با حداقل هزینه و بیوقفه خدمترسانی کنند، میتوان سرمایه اجتماعی از دسترفته را بازسازی کرد.
به گزارش روابط عمومی انجمن تجارت الکترونیک تهران، احمد طاهرخانی، مدیرعامل پلتفرم هومکا، با اشاره به عملکرد این مجموعه در روزهای بحرانی اخیر، از تداوم خدمترسانی با وجود محدودیتها و اهمیت نقش اجتماعی کسبوکارها سخن گفت. او اظهار کرد: کسبوکار ما در زمینه خدمات سلامت در محل و آزمایش در محل فعالیت میکرد و سعی کردیم تا جای ممکن عملیات مختل نشود. البته با توجه به شرایط، متأسفانه آزمایشگاهها نیز خدماتشان در تهران محدود شد، اما ما تلاش کردیم طوری برنامهریزی کنیم که بتوانیم بیماران دارای اولویت بالا را در اولویت قرار دهیم.
طاهرخانی با اشاره به نقش کسبوکارها در ارتقاء روحیه ملی و همبستگی اجتماعی افزود: کسبوکارها در درجه اول باید برنامهریزی میکردند تا فعالیتشان ادامهدار باشد. خود این موضوع، زنده بودن و جاری بودن فعالیت در جامعه را نشان میداد و در تقویت روحیه ملی تأثیر زیادی داشت. از سوی دیگر، صدای واحدی از کسبوکارها شنیده میشد، صدایی که بر محکومیت تجاوز و حفظ تمامیت ارضی و وحدت ملی تأکید میکرد و نشانه همبستگی ملی بود.
مدیرعامل هومکا در بخش دیگری از سخنانش به اقدامات حمایتی این مجموعه اشاره کرد و گفت: ما به طور خاص، با کمترین هزینه و با ارائه برخی خدمات به صورت رایگان، تلاش کردیم خدمات سلامت را در دسترس همه اقشار قرار دهیم.
او در پایان افزود: در زمانی که حفظ جان و مال، ظاهراً اولویت نخست همه تلقی میشود، اگر در کسبوکارها ارزشهای دیگری مثل خدمترسانی بیوقفه با حداقل هزینه در اولویت قرار گیرد، این خود میتواند سرمایه اجتماعی از دسترفته را ترمیم کند. زمانی که از دل بحران خارج شویم، جامعه این لحظهها و این کنش و واکنشها را فراموش نخواهد کرد.